25.3.11

Dugaan & Cubaan

Dalam sebuah hadis Rasulullah pernah bersabda,

“Sungguh unik perkara orang mukmin itu. Semua perkaranya adalah baik. Jika mendapat kebaikan ia bersyukur, maka itu menjadi sebuah kebaikan baginya. Dan jika ditimpa musibah ia bersabar, maka itu juga menjadi sebuah kebaikan baginya. Dan ini hanya akan terjadi pada orang mukmin”.

Dalam firman Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 286 : "Allah swt tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya"

setiap dugaan yg aku terima, aku redha.... ade hikmah di sebaliknya.. inilah saatnya aku diuji.. di dalam doa2 ku, aku memohon agar perjalanan hidupku serta rusan ku dipermudah.. Ya Allah.. aku mengharapkn di dalam kepahitan terselit kemanisan yg berterusan... insyaAllah... 

terima kasih mak & abah yg sentiasa mendengar dan cuba mencari penyelesaian untukku... kepada bakal suamiku, engkaulah tiada tolok bandingnya.. inilah tiga org insan yg memberi segala kegembiraan dan tempat berkongsi kedukaan... 


TERIMA KASIH

No comments: